סקר המודיעין התחרותי של Global Intelligence Alliance לשנת 2011

סקר המודיעין התחרותי של Global Intelligence Alliance, לשנת 2011, פורסם זה לא מכבר. השנה כלל הסקר מספר שיא של כאלף נשאלים מחברות שונות, מרבית גלובליות; ולראשונה בוצעה בו הבחנה בין חברות מובילות בעלות פונקציית מודיעין תחרותי גלובלית (כ-10% מסך החברות) ובין כאלו שאינן מקיימות פונקציה כזו. הסקר מספק תמונת מצב מאלפת בכל האמור לפרקטיקת המודיעין התחרותי; וממחיש כיצד מודיעין תחרותי מסייע לחברות להתמודד עם אתגרים, כיצד מבוצע תהליך המודיעין, באילו אתגרים הוא נתקל ומהם כיווני התפתחותו.

עיקרי הממצאים:
החלק היחסי של חברות המבצעות פרקטיקות שיטתיות של מודיעין תחרותי עלה מ-63% בסקר שלפני שנתיים, ל-73% בסקר הנוכחי. שליש מהחברות שאינן מבצעות תהליכים סדורים של מודיעין תחרותי, מתכוונות לעשות כן בשנה הקרובה. 93% מהחברות הנסקרות רואות תועלת בקיום מנגוני מודיעין תחרותי; ו-78% מהנשאלים טענו שההשקעה במודיעין תחרותי השתלמה בהיבטי ROI.

באופן לא מפתיע, מרבית החברות שלהן פונקציית מודיעין תחרותי נמצאות במערב אירופה (31%) ובארצות-הברית (22%). פונקצייה ממוצעת כזו מונה 13 עובדים; ובסך-הכל מוערך שבבמוצע כ-100 עובדים בחברה תורמים לאיסוף ולעיבוד מידע. מבלי להביא בחשבון הוצאות הקשורות לכוח-אדם, ההוצאה הממוצעת על מודיעין תחרותי בחברות המובילות עומדת על מליון פאונד; ול-20% מכלל החברות הנסקרות תקציב של למעלה ממליון פאונד. עם זאת, מחצית מכלל החברות מוציאות כ-200 אלף פאונד או פחות על מודיעי תחרותי. 64% מהחברות מסרו, כי הן מתכוונות להגדיל את השקעה במודיעין תחרותי, בדגש על איסוף מודיעין על שווקים באסיה ובאמריקה הלטינית.

הסקר מלמד, כי ב-39% מהחברות פונקציית המודיעין התחרותי כפופה לתכנון האסטרטגי או לפיתוח העסקי וב-37% מהחברות היא כפופה למכירות ולשיווק. ב-33% מהחברות קיימת שכבה היררכית אחת בלבד בין המודיעין התחרותי לראשות הארגון; וב-26%, שתי שכבות. ב-10% מהחברות, אין דרג ביניים בין פונקציית המודיעין התחרותי ובין הנהלת הארגון. בחברות המובילות, שיעור זה מזנק ל-17%. במרבית החברות (41%) צרכן תוצרי המודיעין התחרותי הוא דרג הביניים הניהולי וב-33% הצרכנים נמנים על ההנהלה הבכירה.

הסקר גם מלמד, כי חברות שלהן פונקציית מודיעין תחרותי נוטות לקבל החלטות באופן אפקטיבי יותר מכאלו שנעדרות פונקציה כזו. בחברות אלו, צוותי המודיעין התחרותי פועלים בצמוד למקבל ההחלטות, יותר מאשר בחברות האחרות.

מודעות פרסומת

One comment on “סקר המודיעין התחרותי של Global Intelligence Alliance לשנת 2011

  1. Guy
    08/08/2011 at 2:54 pm #

    מרשים. יש לנו עוד כברת דרך

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: