השקעה במדיה חברתית משפיעה על ביצועי חברות

מי אמר שאי אפשר למדוד את ה-ROI במדיה חברתית? שני מחקרים מעניינים שפורסמו בימים האחרונים מראים, כי ניתן לכמת את מידת ההצלחה בבניית מותגים במדיה חברתית. המחקר הראשון הראה קשר מובהק בין פופולריות מקוונת של מותג ובין ביצועי המניות של החברה. כלומר, המחקר הראה שביצועי הפייסבוק, הטוויטר והיו-טיוב של מותגים, עשויים להראות מה יהיו ביצועיהן העתידיים של מניות החברה. המחקר השני בחן את ההשפעת באזז מקוון חיובי בבלוגוספרה, בפייסבוק ובטוויטר, על מכירות ושיווק. הבולט מבין ממצאיו הוא שפעילות של החברים הפעילים ביותר בעמודי המותג בפייסבוק (שכונו 'יצרנים'), שווים למשווק רווח ממדיה של 22.93 דולר עבור כל משתמש.

מדובר בשני מאמרים מעניינים ושווים קריאה; וסביר שיעוררו עניין רב בפיתוח המחקרים בעתיד. זאת, במיוחד אם ניתן יהיה להוכיח, מבחינה מספרית, שהשקעה בבניית קהילה חברתית חזקה סביב מותג, תוכל להשפיע ישירות על המכירות.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: