Gap Analysis – מתודולוגיה בשירות המודיעין התחרותי

ניתוח פערים Gap Analysis הוא אחת המתודולוגיות שאנשי מודיעין תחרותי נעזרים בהן, כאשר הם מנסים ללמוד מהם ההבדלים בין לקוחותיהם ובין המתחרים. זוהי מתודולוגיה המסייעת לדון בעתיד באופן מושכל ולהבין אילו תהליכים בהווה עלולים או עשויים ליצור פערים (חיוביים או שליליים) בעתיד.ה פער הוא למעשה ההבדל בין המקום שבו אתה נמצא ובין זה שבו המתחרה שלך נמצא. פער חיובי, משמעותו שאתה נמצא במקום טוב יותר מיריבך ואילו פער שלילי מסמן שאתה נמצא בעמדת נחיתות.

פוסט מעניין מציע כמה אבני דרך בתהליך המתודולוגי של ניתוח פערים :

בידוד – ערוך רשימה של כל הפערים היוצרים את הפער (החיובי או השלילי) בינך ובין מתחריך. סדר את הפערים לפי סדר עדיפויות, המבוסס הבנתך את צרכי הלקוח. יש לדון בהרחבה בכל פער, להבינו לעומק ולתארו היטב ולהעריך את השפעתו החיובית השלילית על העסק שלך.

פערים פוטנציאליים – מפה את הפערים הפוטנצאליים שלהבנתך עלולים או עשויים להווצר בעתיד; והתייחס לשאלה  "מצד אילו מתחרים פערים אלה צפויים לצוץ". מיפוי זה עשוי לשפר את הבנתך בכל האמור להתפתחויות עתידיות; ולסייע בגיבוש רשימת סימנים המעידים על הווצרות פערים.

טריגרים – אירועים מסויימים עשויים לחולל פערים חדשים או לשנות את פניהם של פערים קיימים. יש למפות אירועים כאלה, לדון בשאלת הסיכויים להתרחשותם; ולנסות לאמוד את האפקטים שהם עלולים או עשויים לחולל בכל האמור ליצירת או שינוי פערים.

ניטור מגמות – מגמות הוות או עתידיות עשויות ליצור פערים חדשים או לשנות קיימים. לכן, קיימת חשיבות בניטורן ובזיהויין מוקדם ככל האפשר, לרבות הבנה עמוקה של משמעויותיהן ביחס לפערים שהן יכולות ליצור.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: