כיצד לבחון את האסטרטגיה העסקית שלך?

מאמר מעניין ב-McKinsey Quarterly מציע 10 דרכים לבחון את עוצמת האסטרטגיה טרם ביצועה בפועל, בהתבסס על השאלות הבאות:

  1. האם האסטרטגיה שלך צפויה להביס את השוק?
  2. האם האסרטגיה מקפלת בתוכה אלמנט שיעניק לך יתרון תחרותי משמעותי?
  3. האם האסטרטגיה ממוקדת במרחבים שבהם העסק מעוניין להתחרות?
  4. האם האסטרטגיה מציבה אותך בחוד החנית של המגמות העולמיות בתחום ואף מאפשרת להקדים אותן?
  5. האם האסטרטגיה 'מונחת' על תובנות ייחודיות שפיתחת – כאלו שיעניקו לך יתרון תחרותי?
  6. האם האסטרטגיה 'יודעת' להתמודד עם מצבי חוסר וודאות?
  7. האם האסטרטגיה כוללת את האיזון הנכון בין מחוייבות ובין גמישות?
  8. האם האסטרטגיה נגועה בהטיות מסויימות, היוצרות אצלך תמונה לא מדוייקת של השוק?
  9. האם האסטרטגיה מצליחה לשכנע את אנשי הארגון לפעול על-מנת ליישמה?
  10. האם האסטרטגיה מתורגמת לפעולות אופרטיביות קונקרטיות?

מעניין לציין, כי לטענת הכותבים, מחקרים מלמדים שמרבית האסטרטגיות של חברות עוברות פחות מ-4 מבחנים מתוך ה-10 המוצעים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: