לשאול את השאלות שאפשר לענות עליהן

לעתים קרובות יועצים אסטרטגיים ואנשי מודיעין תחרותי נשאלים שאלות על סוגיות שלא בהכרח מצויות בתחום המומחיות שלהם. יתרה מכך, אופי העבודה של אנשים אלה הוא כזה, שהם נעים כל העת מתחום אחד למשנהו; ועליהם לפתח מומחיות והבנה עמוקה בפרק זמן קצר. בפוסט מעניין ב-Harvard Business Review, סקוט אנתוני נדרש לעניין זה ומציע זווית התבוננות מעניינת. אנתוני מספר שחברת ענק מאסיה פנתה אליו בשאלה 'אילו תובנות הוא יכול לספק בנוגע למגמות מקרו העשויות לשנות את ליבת העיסוק של החברה'. מאחר והוא אינו מומחה לתחום הספציפי של החברה האסייתית, אנתוני בחר לענות על שאלה אחרת: 'כיצד להכריע האם למגמה כלשהי אכן יש פוטנציאל משמעותי לשינוי'. על שאלה זו הוא ענה באמצעות מודל שהוא פיתח ושנועד להעריך את פוטנציאל השינוי של מגמות, בהתבסס על סדרת סימנים מעידים שהתבוננות במגמות עשויה לספק. במידה רבה יש בשאלה שהוא שואל ובתשובות שהוא מנסה לספק, הד לחשיבה התרחישית המבוצעת במסגרת משחקי מלחמה; וכדאי להעמיק במודל שהוא מציע.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: