הלוגו החדש של סטארבקס: מהלך מסוכן או שינוי מרענן?

שנת 2010 הוכיחה ששינוי לוגו אינו בהכרח מהלך חיובי: גאפ וטרופיקנה ניסו לעשות זאת ונתקלו בהתנגדות הצרכנים. סטארבקס החליטה לשנות את הלוגו שלה מיד בתחילת שנת 2011; ובחרה בגישה מינימליסטית שאינה כוללת את המילה 'קפה' בלוגו החדש. מהלך זה מזכיר את השינוי שחברת אפל עשתה בינואר 2007, אז הורידה את המילה 'מחשב' מהכותרת של החברה. היה זה שינוי שסימל את הכיוון החדש שאפל צעדה אליו: אייפוד, אפל TV ואייפון – מכשירים חדשים ומסעירים שאינם מחשב.

אך האם קיים דמיון בין סטארבקס ובין אפל בעניין זה? כשביצעה את המיתוג-מחדש, אפל כבר הוכיחה שהיא הרבה יותר מחברת מחשבים. סטארבקס לעומתה הורידה את המילה 'קפה' מתוך שאיפה לחדור אל טריטוריות חדשות. בפוסט חדש בבלוג שלו כתב מנכ"ל החברה שהעיצוב החדש נועד להעניק לה גמישות ואת החופש לחקור פיתוחים וערוצי הפצה חדשים. שינוי הלוגו, הוא כתב, הוא השלב הראשון באבולוציה של סטארבקס שתתחיל באביב.

האם מדובר במהלך מסוכן או בשינוי מרענן?

גישה אחת טוענת ששינוי ההתייחסות אל קפה כמוצר המרכזי של המותג הוא מהלך מסוכן, כיוון שהחברה מקושרת בצורה חזקה אל קפה ושינוי הקישור עשוי להעיד על חוסר סינכרון בין האסטרטגיה של החברה ובין הרצונות וההבנות של הצרכנים. גישה אחרת דווקא רואה את המהלך בחיוב וכשינוי מרענן הן עבור החברה והן עבור הצרכנים. בוודאי אם האסטרטגיה של סטארבקס היא להרחיב משמעותית את המוצרים והשירותים שלה מעבר לעולם הקפה. בנוסף, השינוי מניע את המותג אל מרחבים חדשים שבהם הבדלי שפה אינם מהווים יותר מחסום. ייתכן ומדובר במהלך חיובי אחרי ככלות הכל: גם אפל, שנתפשה כחברת מחשבים, הצליחה לשנות בתוך זמן קצר את תדמיתה והפכה בראש ובראשונה מקושרת לחדשנות, טכנולוגיות מובילות, עיצוב כיפי, פשטות וכדומה. זאת גם הכוונה של סטארבקס, אך יש הסבורים שהסיכויים לכך נמוכים. זאת, מאחר ולסטארבקס אין מוניטין מוכח של חברה המהווה את חוד החנית של פיתוח מחוץ לקטגוריה שלה. המהלך האסטרטגי של החברה אינו מתחבר אם כן למציאות הצרכנית, מה גם שהוא עשוי דווקא להרתיע צרכנים שאינם נוטים לאמץ במהירות שינויים במה שהם מכירים ואוהבים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: