השמועות על מותה של הטלויזיה היו מוקדמות

עובדה ידועה היא שמספר הצופים בטלויזיה נמצא בירידה מתמשכת, במיוחד בקרב אוכלוסיה צעירה שצופה פחות מאוכלוסיה מבוגרת. אך מחקר חדש שהתפרסם ב- Harvard Business Review מזהיר שהתמקדות בנתונים אלה בלבד, עשויה למנוע מאיתנו לראות את התמונה הגדולה והחשובה באמת. למעשה, אוכלוסיה צעירה מקדישה זמן לצריכת מדיה בשיעור דומה לזו המבוגרת, אלא שהיא צופה במסכים שאינם בהכרח טלויזיה, אם כי אלה לא בהכרח מתחרים בה: 60 אחוזים מהצרכנים משתמשים ביותר משני מסכים בו זמנית, לפחות בחלק מהזמן (לדוגמא, גולשים ברשת וצופים בטלויזיה בו-זמנית). המשמעות של התפוצה הגדלה של מסכים בחיינו – מטלויזיות למחשבים נישאים ולסמארטפונים – היא שצרכנים דוחסים 12 שעות של חשיפה למדיה – אל 9 שעות של צריכת מדיה. המחקר גם מלמד שכשצרכנים נחשפים למוצר שמעניין אותם בטלויזיה, הם יפנו לחפש עליו מידע בגוגל. 61 מהמשתמשים הסימולטניים דיווחו שהם תרים ברשת אחר אינפורמציה על-אודות מוצרים, לאחר שהם נחשפים לפרסומת מעניינת בטלויזיה. בנוסף מגלה המחקר שבניגוד לדעה הרווחת, בארועים מיוחדים המוקרנים בשידור חי, צרכני מדיה סימולטניים צורכים יותר טלויזיה מאשר צרכני טלויזיה בלבד. למעשה, צרכני מדיה סימולטניים בגילאי 25 – 34 צופים בשידורים חיים בטלויזיה פי שלוש יותר מאשר צרכני טלויזיה בלבד. ההמצאות של שני מסכים או יותר מאפשרת לצרכנים לנקוט בפעולה מיידית כאשר הם נחשפים למוצר שמעניין אותם. כלומר, המולטיטסקינג של צריכת מדיה מזמן אפשרויות חדשות ומסעירות לעסקים שישכילו ליצור את השילוב הראוי מבחינה שיווקית, פרסומית וטכנולוגית.

לינק אל המחקר: http://hbr.org/web/extras/how-internet-junkies-will-save-television/1-slide

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: