Open Innovation בנסטלה

בהמשך לפוסט שהציג את תפישת המו"פ החדשה של P&G, הנה עוד יישום מרתק של Open Innovation, הפעם בנסטלה.

נסטלה היא דוגמא נוספת לחברה שהבינה שבעולם פתוח, שבו הידע מבוזר ומצוי בידי הציבור, יש להפטר מהתפישה הישנה של חשאיות וסגירות ב-מו"פ ולחפש את הדרך שבה פתיחות, שתוף-פעולה ושקיפות יסייעו לה בהשגת יעדיה. התפישה של נסטלה היא 'חדשנות משותפת' ו-'שתוף מנצח'; והיא באה לידי ביטוי בסלוגן is Sharing"  Winning".  בבסיס התפישה עומד רעיון שתוף-הפעולה עם הציבור בכל שלבי הפיתוח של המוצר, תוך הבטחה לשותפים הפוטנציאליים שהם יוכלו לשחק תפקיד מרכזי בתהליך הפיתוח, או אף ליזום תהליך שכזה. לנסטלה שלושה סוגי שותפויות: הראשון, שתוף-פעולה עם אוניברסיטאות, חברות סטארט-אפ, ממציאים, או ספקים גדולים. השני, שותפויות עם קבוצה נבחרת של לקוחות עסקיים גדולים אשר מספקים תובנות על התנהגות צרכנים, שעל בסיסן מפותחים מוצרים חדשים.  השלישי, תפישת ה- FastPak שמטרתה לפתח בצורה מואצת קונצפטים חדשים של אריזות, כך שבניית אבות-הטיפוס, מחקרי הצרכן ותהליכי הפידבק יסתיימו בתוך שבועות ספורים. כל זאת, תוך שימוש בשתופי-פעולה עם גורמים עסקיים, מחקריים ופרטיים. מהךף זה כבר הביא לכמה הצלחות אדירות של נסטלה כמו אריזת גלידת מובנפיק, המיכלים החדשים של נס-קפה, אריזות מזון תינוקות ועוד.

על-פי ההערכות, עד תום שנת 2009 הרוויחה החברה כתוצאה מתפישות שתופיות אלו למעלה מ-200 מליון דולר; והיא הצליחה היטב לבסס בשוק חלק מהמוצרים שפותחו באמצעות תפישות שיתופיות אלה.

רוצים לקרוא עוד?

http://www.businessinnovationfactory.com/files/Innovation%20Partnernerships%20(Trailer%20and%20Saguy%20Fd.%20Tech%203%202009).pdf

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: