כיצד נערכים אסטרטגית לשינויים הדרמטיים בשוק התקשורת?

דו"ח של הראל פיננסים, שפורסם אתמול בדה-מרקר, מעריך שהשינויים הדרמטיים בשוק התקשורת יבואו לידי ביטוי משנת 2012 ואילך וישפיעו משמעותית על התוצאות העסקיות של החברות. כניסת מפעילים וירטואליים שתחדד את התחרות בשוק, מהלכים רגולטוריים שיוזם משרד התקשורת, שינוי בהתנהגות הצרכנים ופרמטרים נוספים – ייצרו אתגרים חדשים לחברות הסלולאר; אך השפעתם לא תבוא לידי ביטוי במהלך שנת 2011, אלא שנה מאוחר יותר.

חברות הסלולאר טוען הדו"ח, נוקטות במאמצים רבים כדי להקטין נזקים. אם נביט על אסטרטגיית ההתמודדות של חברות התקשורת (ושל חברות אחרות המצויות בעיצומה של סערת רפורמות), נראה, כי היא דומה בעיקרה ומבוססת על נסיונות מניעה וצמצום נזקים, שלאחריהם מבוצעות התאמות המתבקשות לאור השינוי הרגולטורי: וועדות הכנסת דנות ברפורמה מסויימת? נפעיל לחצים, נשתמש בלוביסטים ונאיים. הצלחנו להשפיע? נהדר. לא הצלחנו והרפורמה התקבלה? נבצע את ההתאמות המתבקשות. העקרון הבסיסי העומד מאחורי אסטרטגיית התמודדות זו הוא עקרון התגובה: ברגע שרפורמה כלשהי תופיע על סדר היום, נתמודד איתה. לא לפני.

האם וכיצד חברות התקשורת נערכות אל העתיד? האם הם תמשכנה במדיניות התגובתית המתמקדת בנסיונות מניעה וצמצום נזקים? או שאולי יחול אצלן שינוי וממדיניות תגובתית הם יעברו למדיניות יוזמת – כזו שמזהה את מגמות המאקרו וחותרת לרכב ולהשתלב בגל, במקום להלחם בו? השגת יתרון תחרותי בשוק רותח, דינמי ורווי אי-וודאויות כשוק התקשורת המקומי, תתכן רק אם החברות תעבורנה למדיניות מעצבת, חדשנית, יזמית. במקום להמתין לאירועים שיתרחשו ואז לנסות ולהגיב אליהם, על חברות התקשורת לבצע חשיבה אסטרטגית מקורית על האפשרויות שטומן העתיד; ובהתאם לה לחשוב כיצד היו מעוניינות ליצור את ההתאמה והשילוב בין מגמות בלתי נמנעות ובין האינטרסים העסקיים שלהן.

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101201_1201414

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: