האם העולם הדיגיטלי מוסיף רייטינג לטלוויזיה ?

שני  נושאים מרכזיים מטרידים היום את מנוחתם של יוצרי התוכן הטלוויזיוני .  האחד הוא צפייה נדחית , כלומר כל אותם אלה שמקליטים על מכשירי ה PVR את התכניות המעניינות אותם לצפייה ומתענגים עליהן  בזמן שנוח להם . הנושא השני הוא  צפייה בתכני הטלוויזיה באמצעות המחשב הביתי או הנייד. – טרנד שנמצא במגמת עליה בעיקר בקרב הצעירים בגילאי 20-35 .  בנושא הצפייה הנדחית יש עניין בשאלה מתי הגורם המקליט צופה בתכנית? כאן התשובה המסתמנת בעולם היא שעיקר הצפייה הנדחית נעשית בעיקר בתוך שלושה ימים מזמן ההקלטה. השאלה השנייה המעניינת היא האם הצופים מדלגים על הפרסומות?  כרגע , בעולם לפחות , כשני שליש מהצופים מדלגים על הפרסומות, אך קיים סיכוי גבוה לצפייה בפרסומת הראשונה והאחרונה. היום ניתן למדוד במערכות המדידה גם את הצפייה הנדחית ולשייך אותה לצפייה בזמן אמת. בתכנים מסוימים, כגון דרמה, עשויה להיות כאן תוספת של כ2%-4% נקודות רייטינג .

תחום צפיית הטלוויזיה במחשב והמדידה שלו היא נושא חדש למדי בעולם. בסיור לימודים שערכתי בלונדון בחברת המחקר Kantar , במסגרת תפקידי כיו"ר הוועדה המקצועית לרייטינג, שמעתי הרצאה על  Virtual People Meter  המאפשר למדוד את הצפייה במחשב.  המערכת מתחברת לכרטיס הקול במחשב וזיהוי התוכנית נעשה באמצעות השוואת ההקלטה הקולית מהמחשב להקלטת הקול בתוכנית המקורית הנשמרת על מחשבי חברת המדידה. כאשר הצופה מתחיל בצפייה,  מופיע על צג המחשב (כמובן שלאחר קבלת רשות ) מכשיר ה"פיל מיטר" הוירטואלי  באמצעותו מתבצע תהליך זיהוי הצופה, גילו מינו וכדומה. בקרוב אצלנו .

כאשר שתי התופעות הללו תימדדנה ( מדידת הצפייה הנדחית כבר נעשית בישראל ) יתווספו  כנראה כמה אחוזי רייטינג לצפייה בטלויזיה בזמן אמת .

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: