חשיבה אסטרטגית מחוץ לקופסא – לכולם?

לפני כמה ימים הופיעו בדה-מרקר שני מאמרונים מ-Harvard Business Monday Morning,שהמסר שלהם בעייתי מאוד בעיניי. הראשון, שכותרתו 'לפעול בהתאם לאסטרטגיה של הארגון', מדבר על הצורך של כל עובדי הארגון לגלות בקיאות באסטרטגיה הארגונית ולהכווין לאורה את עבודתם. השני, 'תן לסקרנות להפעיל אותך', הוא עוד שיר הלל ססמאתי בזכות החשיבה' מחוץ לקופסא' והיצירתיות.
אז מה הבעיה?
שני המאמרים מציגים מילים שהפכו בשנים האחרונות ל-Buzz words. שניהם מציגים רעיונות, שאם לא עומד מאחוריהם תוכן ממשי, הם במקרה הטוב חסרי משמעות ובמקרה הרע – מזיקים. כולם רוצים 'לעשות אסטרטגיה'. אך לא כל אחד יכול ולא כל אחד צריך. זכרו את דו"ח וינוגרד: אחת ממסקנותיו היתה שהשיח האסטרטגי הפך לחביבם של כל שדירת הפיקוד: מהמצביאים ועד למפקדי הגדודים. וזו בדיוק הבעיה: ישנם עולמות תוכן שבהם חשיבה אסטרטגית אינה רלוונטית ואף מזיקה. לדוגמא, מנהלי צוות, פרוייקטים ומוצרים – ובוודאי אלה הכפופים להם – אינם חיים בסביבה האסטרטגית ואינם צריכים לבצע חשיבה אסטרטגית. ובעניין היצירתיות, החדשנות והחשיבה מחוץ לקופסא: אינני יודע מה התוכן שעומד מאחורי מילים אלה. אך אני כן יודע, שכדי לבצעם יש צורך ברעיון מסדר, יש צורך במתודולוגיה ויש צורך בעבודה קשה. קשה להתאים עסק לאתגרי העתיד בהתבסס על 'הארה' פתאומית, או 'סקרנות'.
כאן בדיוק נכנסת 'הסימולציה התחרותית': היא פלטפורמה (אחת מיני כמה) שמייצרת מסגרת לחשיבה אסטרטגית יצירתית וחדשנית. היא אינה מיועדת לכל אחד בארגון – רק למי שחי בסביבה האסטרטגית וחושב בצורה אסטרטגית. אך בכך שהיא מציגה תרחיש מומצא שעליו מתבצעת החשיבה, היא מאפשרת לפרוץ את הגבולות הקונצפטואליים ו-'לחשוב מחוץ לקופסא'.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: